Frakten är bara 16 kr..

Köp- och leveransvillkor

1. Priser

Moms ingår för att jag drivs som en Hobbyverksamhet.

2. Betalningsalternativ

Vi erbjuder betalning kortbetalning, direktbetalning med Paypal

3. Leveranstid

Normal leveranstid är cirka 1-4 dagar. .

4. Leveranssätt

Vi skickar beställningar med Postnord.
Vilket bolag som fraktar paketet avgörs på paketets vikt och storlek.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar orsakat av fraktföretaget.

5. Fraktkostnad

Frakten för utleverans av order är 9 kr oavsett hur mycket som beställs.

6. Reklamation och returrrätt

Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år).
Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar eller ny vara, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador.

Vid nyttjande av garantin så ska du kontakta oss med bild på skadan så går vi vidare med ärendet.
Vid retur så kan du använda den fraktetikett vi skickar med ordern. Kostnaden för användandet är då 79kr och summan regleras i efterhand.
Du kan även själv skicka tillbaka produkten med valfri fraktmetod och du ansvarar då själv för att produkten kommer fram till oss.

Vid återbetalning så kommer pengar återbetalas automatiskt inom 2-4 bankdagar från att returen behandlats hos oss, alternativt så kommer du kontaktas via mail utav oss eller Klarna.
Vid retur så ska den retursedel du fått med din order fyllas i och skickas med i returpaketet.
Som kund har du ansvar för att skydda varor som ska returneras så dessa är i nyskick när de kommer tillbaka till oss.

Varorna får inte vara använda eller skitiga.
Har du husdjur så är det av allergiskäl viktigt att du skyddar varorna från päls.

Tänk även på att skador på produktens kartong/påse gör att produkten i sig kan bli osäljbar och gör att vi inte kan godkänna en retur.

Du som kund har skyldighet att se till så att produkten och dennas förpackning inte skadas i transporten tillbaka till oss vid en retur.
Vid retur så ska produkten skickas i emballage i form av påse, kartong eller liknande förpackning.

Man får ej klistra frimärken, fraktetiketter eller annat direkt på produktens förpackning
Kund ansvarar för att returen packas så att den inte riskeras att öppnas eller ta skada under resan till oss.

Tokstan tar ej ekonomiskt ansvar för en retur som ej kommit fram till returadressen.

Kund ansvarar för paketet tills returen är framme.

7. Ångerrätt

14 dagars ångerrätt som du har enligt lag.
Ångerrätten gäller inte för följande typer av varor.

1.Varor med bruten försegling som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl som exempelvis (badkläder eller underkläder).

2.På grund av hälso- eller hygienskäl kan vi inte heller godta returer med där varan är skadad av exempelvis (hår, smuts, smink eller parfym).

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom 30 dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid special beställda varor)

Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se
Har du några frågor kring ångerrätten så kontakta oss på kundtjanst@dunken.se.

8. Åldersgräns för köp

Åldersgräns för köp är 18 år. Är du under 18 år så måste beställningen göras i målsmans namn utav målsman.

9. Skador på paket och ej uthämtade paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. 

Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan.

Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

10. Tvist

Vid tvister som vi inte lyckas lösa, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden, www.arn.se eller Box 174,  101 23 Stockholm.

Vi följer alltid deras rekommendationer.
Du kan även använda den onlineplattform för klagomål som finns tillgänglig på EU-kommissionens webbplats: http://ec.europa.eu/odr.
För information om vilka rättigheter du som har som konsument rekommenderar vi dig att besöka Konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se.

11. Personuppgifter och sekretess

Då du slutför ditt köp så registreras dina personuppgifter i vårt system. I enligt med Dataskyddsförordningen, GDPR (tidigare PUL), måste du godkänna och ge ditt samtycke till att vi registrerar dina uppgifter vilket du gör i samband med att du slutför din order och därav godkänner våra köpvillkor. Du har rätt att få information och begära rättelser av felaktiga personuppgifter samt att få uppgifterna raderade.

Vi garanterar att vi ej säljer eller delar personuppgifter med tredje part eller samarbetspartners.

Vi värnar om din personliga integritet och eftersträvar alltid en hög nivå av dataskydd.

Läs mer i vår integritetpolicy här.

12. Bedrägeri

Vid misstanke om bedrägeri så ber vi dig ta kontakt med kundtjanst@tokstan.se
All form av bedrägeri polisanmäls.